Bericht uit de Raad 4 april 2024

Door Yvonne Ariesen op 5 april 2024
Donderdag 4 april 2024
Vanavond hebben wij ingestemd met het bestemmingsplan voor de ontwikkeling van Burg. Malcorpslaan 99, de vroegere basisschool van onze fractievoorzitter. De school staat al een tijdje leeg en is in vervallen staat. De school wordt gesloopt en maakt plaats voor twee appartementengebouwen. Eén gebouw is bestemd voor de JP van de Bent Stichting, waarbij met name cliënten uit Hasselt plaats zullen nemen. Zij kunnen met dit plan de zorg krijgen, die zij benodigd zijn en toch in hun vertrouwde omgeving blijven wonen. In het andere gebouw komen appartementen voor ouderen en starters. Wij vinden het een mooi inbreidingsplan op een mooie locatie in een groene wijk, dichtbij diverse voorzieningen.
Wij hebben wel een kritische noot laten horen over het aanwezige groen. In de plannen valt te lezen dat alle aanwezige bomen gekapt zullen worden om het terrein bouwrijp te kunnen maken. Wij hebben de wethouder gevraagd bij de ontwikkelaar na te gaan of dit nou wel echt nodig is. Andere partijen hebben vergelijkbare vragen gesteld en vragen om het compenseren van groen. Wij hebben gezegd dat bomen die niet gekapt hoeven te worden ook niet opnieuw geplant hoeven te worden. Daarbij gaat het om bomen die al diverse jaren op het terrein staan. Wanneer er nieuwe bomen geplant gaan worden, gaat het geruime jaren duren voordat zij een vergelijkbare grootte hebben bereikt.
Diederik Hoekman
Yvonne Ariesen

Yvonne is al jaren lang werkzaam in het onderwijs en in de kinderopvang. Als pedagogisch medewerkster heeft ze veel ervaring in het werken met kinderen van 4-12 jaar. Verdere staat natuur hoog in het vaandel, kinderen en natuur, een mooie combinatie. Zij zet zich in voor projecten zoals thema- avonden. Yvonne draait mee met de

Meer over Yvonne Ariesen