Raadslid, fractievoorzitter

Diederik Hoekman

Over Diederik Hoekman

06-18812181[email protected]

Diederik is na de verkiezingen in maart 2022 geïnstalleerd als raadslid en is binnen de fractie tevens fractievoorzitter.

Diederik Hoekman (42 jaar) groeide op in Hasselt en Genemuiden en woont inmiddels al een aantal jaren in Zwartsluis samen met zijn vrouw en drie kinderen.

Diederik werkt bij Sweco Nederland BV als adviseur ondergrondse infra. Hij is maatschappelijk actief binnen het buurtkracht project in Zwartsluis. Ook is hij trainer bij DESZ bij het team van een van zijn kinderen.

Door een andere vrijwilliger bij buurtkracht – Greet Generaal – is Diederik betrokken geraakt bij de politiek. Hij kwam een keer kijken bij de schaduwfractie van de PvdA en heeft ontdekt dat hij het erg leuk vindt om de stukken die behandeld worden tijdens de vergaderingen te lezen en er kritische vragen over te stellen.

Hij wil graag iedereen de kans geven om mee te draaien in onze  samenleving. Daarnaast vindt hij duurzaamheid belangrijk en staat hij voor meer groen in de wijken. Diederik wil graag actief aan de slag binnen de politiek om hiermee onze gemeente nog een stukje mooier te maken.