In gesprek op het Havenplein

4 maart 2018

‘Er zijn nogal wat kostbare projecten in onze gemeente terwijl de zorg  voor ouderen er steeds bekaaider vanaf komt.’ Eén van de opmerkingen die aan de orde kwam tijdens de bijeenkomst van de PvdA-fractie zaterdag op het Havenplein in Genemuiden. De PvdA-fractie was hier om in het kader van de komende verkiezingen in gesprek te raken met de bevolking. Er waren naast de nodige serieuze opmerkingen ook klachten over de lange wachtrij voor de viskraam.

Naast lijsttrekker Jannet Hoentjen waren namens de PvdA ook Harrie Rietman, Eddy Beens en Pascal Arnold aanwezig. Volgens de mensen die in gesprek raakten met de PvdA’ers is er serieus behoefte aan een urinoir in Genemuiden. Een andere klacht was dat de verlichting aan de Oosterkade sterk verouderd is. De sierbrug aan de koppel noemden sommige inwoners een brug te ver. Overigens een punt waar de PvdA-fractie tegen heeft gestemd.
De mensen die bij de PvdA-stand kwamen konden een kop rode tomatensoep krijgen en daarnaast waren er kaartjes met vier vragen waar de mensen het mee eens of niet mee eens konden zijn. Onder de mensen die zo’n kaartje invulden werd een groenten- en fruitmand verloot. De winnaar bleek uiteindelijk Sander Lensen uit Genemuiden te zijn. Hij ontving de mand uit handen van lijsttrekker Jannet Hoentjen. Naast Sander ontving ook de voedselbank een zelfde groenten- en fruitpakket.