Jannet Hoentjen-Velding

Over Jannet Hoentjen-Velding

038-3867788 / 06-11050795[email protected]

Jannet was in de periode 2006 t/m 2014 raadslid voor de PvdA Zwartewaterland. Ook is zij op andere terreinen actief voor de plaatselijke PvdA

Jannet:

Geboren op 3 november 1961, opgegroeid in Den Ham, woonachtig in Zwartsluis.

Gehuwd met Bertil, moeder van 2 kinderen en oma van 5 kleinkinderen.

Na een tussenpose van 4 jaar ben ik blij weer terug te kunnen keren in de politiek als lijstrekker – en straks fractievoorzitter – voor de PvdA.

Ik sta voor mensen met plannen en idealen, met wensen en zorgen, oud en jong.

Ik wil inwoners van Zwartewaterland het gevoel teruggeven dat er opgekomen wordt voor hun belangen en zorgen. In een gemeenteraad waarin iedere Zwartewaterlander zich vertegenwoordigd en gehoord voelt.

De PvdA gaat voor een samenleving met bestaanszekerheid(= kunnen voorzien in eigen bestaan)We willen ondersteuning en zorg bieden waar bestaanszekerheid niet vanzelfsprekend is en soms ver weg lijkt. De overheid schuift steeds meer verantwoordelijkheid voor sociale voorzieningen richting gemeentes, wij zorgen ervoor dat bevolkingsgroepen niet in de verdrukking komen maar er in onze gemeente een goed sociaal vangnet wordt gecreëerd.

Voor de PvdA is het onaanvaardbaar dat één op de negen kinderen opgroeit in armoede. Zeker nu het economisch beter gaat moeten we allemaal kunnen profiteren van de welvaart.

Ik ben van mening dat iedere burger een eigen verantwoordelijkheid heeft, maar dat sommigen wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Hiervoor kunnen ze rekenen op de PvdA.