Eddy Beens

Over Eddy Beens

[email protected]

Eddy is in het dagelijks leven werkzaam in sociaal-cultureel centrum de Overtoom in Genemuiden. Tevens de sporthal.

Hij heeft affiniteit met verenigingsleven, sport, vrijwilligers , jeugd, zorg en maatschappelijke organisaties en een breed netwerk op dit gebied

Interesse in  “toekomstbestendig” bouwen. Vooral betaalbare woningen voor 55+.  Zowel in de huur  als koopsector. Onder het motto : Zorg voor elkaar.  Hierbij moet het voor alle inkomens mogelijk zijn om hieraan  deel te nemen, en zo een collectief te vormen op het gebied van gezamenlijke inkoop van bijvoorbeeld zorg en energie.

Eddy is recent taalcoach geworden en zet zich in voor de aanpak van laaggeletterdheid. Er moet aandacht zijn voor de mensen die het niet breed hebben. Ook zij moeten mee kunnen doen en zeker ook de kinderen. Als beheerder van de sporthal ziet Eddy de beweegarmoede met lede ogen aan. Hij hoopt ook hier een positieve bijdrage te kunnen leveren.

En verder heeft de Corona-crisis eens te meer aangetoond hoe belangrijk cultuur in al haar verschijningsvormen is voor het welzijn van de inwoners. Eddy vraagt specifiek aandacht voor deze sector.

Eddy draait actief mee in de schaduwfractie van de PvdA Zwartewaterland.