Glasvezel, ook in de kernen goed voor de leefbaarheid!

9 oktober 2019

Glasvezel, ook in de kernen goed voor de leefbaarheid!

De afgelopen tijd is ons buitengebied voorzien van glasvezel. In het buitengebied was de toegevoegde waarde hiervan erg groot.  Ook voor inwoners van de kernen kan glasvezel een mooie gelegenheid zijn om sneller en betrouwbaarder internet te krijgen.

Het datagebruik zal richting de toekomst alleen maar toenemen. De jeugd die op de computer huiswerk maakt en naast gamen en video’s kijken ook op social media zit. Of ouderen die nu misschien weinig data verbruiken maar straks internet nodig hebben voor zorg op afstand of om in contact te blijven met kinderen en kleinkinderen. Wij denken dat glasvezel hét alternatief is en op lange termijn een goede basis biedt voor al deze ontwikkelingen. Er heeft zich een marktpartij gemeld die in de gemeente een glasvezelnetwerk wil aanleggen; het lijkt de PvdA Zwartewaterland dan ook verstandig om deze kans nu te pakken. Want de grote vraag is of er op een later moment een andere partij komt die dit gaat doen.

In het kader van het algemeen belang van Zwartewaterland hopen wij dat er ook in de kernen glasvezel komt.  Voor de leefbaarheid en de werkgelegenheid van de gemeente, maar ook voor de verkoopbaarheid van woningen,  is het fijn dat er een toekomstbestendige infrastructuur komt. Wij roepen dan ook het college op om met een positieve houding de gesprekken over glasvezel in de kernen aan te gaan.

Waar ben je naar op zoek?