Door op 25 juni 2013

Evert Eenkhoorn 60 jaar lid!

Evert Eenkhoorn is al zo’n zestig jaar lid, maar heeft nog nooit een lintje mogen ontvangen. Gisteren is daar eindelijk verandering in gekomen. Op initiatief van Jan Haverkate heeft Evert eindelijk een lintje mogen ontvangen, maar het had nogal wat voeten in de aarde. Evert staat namelijk geregistreerd als lid vanaf 1 januari 1970, dus een dikke 43 jaar. Na wat rekenwerk moet er wel ergens een fout zitten wat Evert is lid van de PvdA sinds het moment dat hij ging werken, op zijn 15de, en omdat hij bijna 75 word betekend dat dat hij zestig jaar lid is. Tenzij hij geen 75 maar 58 jaar wordt dit jaar, dan zou het namelijk wel uitkomen.

De fout blijkt echter bij de partij administratie te liggen. Op 1 januari 1970 is men overgestapt van een analoge registratie naar een digitale administratie. De eerste computer was namelijk aangeschaft. Bij de overstap zijn alle probleem gevallen door foutjes in de administratie gedateerd op 1 januari 1970. Om deze reden heeft Evert ook nog niet eerder een lintje mogen ontvangen.

Evert krijgt het lintje opgespeld door Jan Haverkate.

Dit is nu rechtgezet door bijna 10 jaar na dato eindelijk het lintje van 50 jaar lid te krijgen. Nog vijf jaar afwachten en Evert kan het ere lintje van 65 jaar lid in ontvangst nemen. Daarna houdt het op, er zijn nog geen lintjes ontwikkeld voor leden die nog langer lid zijn.

Evert heeft het lintje terecht gekregen, niet alleen is hij het langste lid, maar ook het meest actieve lid van de afdeling. Binnen heel Hasselt en omstreken is hij bekend, en veel problemen in Hasselt heeft Evert al aangekaart tijdens ledenvergaderingen of gesprekken op straat.  Hij heeft er een tijdje terug zelf de landelijke televisie mee bereikt.

direct link: http://youtu.be/8juDGMBtSRw